Odaberite jezik: Hrvatski English

x1

Otkrića našeg znanstvenog tima među najznačajnijim otkrićima 2019. godine

Objavljeno: 8. Siječanj 2020.

Međunarodna skupina znanstvenika pod vodstvom prof. dr. Stipana Jonjića sa Sveučilišta u Rijeci obilježila je prošlu 2019. godinu novim otkrićem mehanizama citomegalovirusa (CMV).

Riječ je o jednom od najrasprostranjenijih virusa koji kod većine zdravih ljudi ne uzrokuje smetnje, ali je vodeći uzročnik deformacija kod novorođenčadi i djece, dok u osoba s oslabljenim imunološkim sustavom može prouzročiti za život opasne infekcije. Za taj virus ne postoji efikasno cjepivo ni terapija, a prof. dr. Jonjić je sa suradnicima Jelenom Železnjak, Vandom Juranić Lisnić, Brankom Popović, Berislavom Lisnićem, Marinom Babić, Tihanom Lenac Roviš i Astrid Krmpotić istraživao mehanizme kojima CMV izbjegava odgovor imunosustava čije rezultati su objavljeni u časopisu Journal of Experimental Medicine.

Na modelu eksperimentalnih miševa otkrili su potpuno nov mehanizam kojim CMV manipulira molekulama tkivne kompatibilnosti, tako da na njih “prilijepi” dva svoja proteina. Time ih promijeni tako da zakoče imunosustav i sprečavaju imunostanicama da prepoznaju virusom zaražene stanice.

Više o ostalim otkrićima poznatih hrvatskih znanastevnika: https://www.vecernji.hr/techsci/10-hrvatskih-otkrica-koja-su-obiljezila-2019-godinu-1369976